Videoyu Oynat
Koşu Yarışı
İÇİNDEKİLER
Hangi Nota Kartları Kullanılır?
Koşu Yarışı Oyunu Öğrenciye Ne Kazandırır?
Müzikteki “vuruş” kavramını, adım atma ile ilişkilendirerek;
- Birlik, noktalı ikilik, ikilik ve dörtlük notanın vuruş değerlerini;
- Dörtlük sus işaretinin vuruş değerini;
- Röpriz işaretinin ne işe yaradığını öğrenir.
Koşu Yarışı Oyunu - Ön Koşulları
- Rakamları tanımalı ve sayı sayabilmelidir.
- Beyaz, sarı, kırmızı ve yeşil renkleri tanımalıdır.
Koşu Yarışı Oyunu - Nasıl Oynanır?
- Beyaz kartlar karıştırılarak ters çevrilir.
- Nota değeri daha büyük olan kartı çeken oyuna başlar.
- Büyük kartı çeken oyuncu, çekilen karttaki vuruş değeri kadar adım atar.
- Çekilen kart, diğer kartlarla birlikte karıştırılarak ters çevrilir.
- Nehirdeki yeşil taşlara gelindiğinde, taşın üzerindeki vuruş değeri kadar (kart çekmeden) ileri adım atılır.
- Kırmızı taşlara gelindiğinde, taşın üzerindeki vuruş değeri kadar (kart çekmeden) geri adım atılır.
- Yıldıza gelen oyuncu bir kart daha çeker.
- Karadeliğe gelindiğinde oyuncular yer değiştirir.
- Köprüye ulaşan oyuncu sadece sarı kartlardan çeker.
Tekrar işareti (Röpriz): Köprünün üstüne geri dönülür.
Sus İşareti: Hamle yapmadan bir el beklenir.
Bitiş çizgisine ilk ulaşan oyunu kazanır.